Határtalanul

2010. október 18-án határozott a parlament arról, hogy minden magyarországi közoktatásban tanuló diák jusson el egyszer a magyarlakta területekre az állam támogatásával. A gimnáziumok számára kiírt programban az a feladat, hogy egy határon túli magyar gimnáziummal közös projektet valósítsanak meg. A projekt célja, hogy a közös látogatások során megszerzett tudás alapján, a diákok készítsenek egy kvízjátékot Háromszékről és Budapestről.

A Nagy Sándor József Gimnázium tanárai a pályázatot megnyervén iskolánkkal vették fel a kapcsolatot és hívtak meg bennünket.

A meghívásnak eleget téve iskolánk 30 diákja 3 tanár kíséretében március 6. és 11. között Magyarországra látogatott.

14 óra utazás után meleg fogadtatásban volt részünk Törökbálinton. Itt elfoglaltuk a szállásunkat, megismertük a program lényegét, célját, valamint a rendezvényért felelős tanárokat.

Első nap Budakeszit jártuk körbe. Elsétáltunk a városháza és a Határon túli magyarok temploma előtt. Megnéztük Erkel Ferenc és Wass Albert mellszobrát, valamint a Himnusz szobrot. Meglátogattuk a városi könyvtárat, melyet Nagy Gáspár kortárs költőről neveztek el. A nap második felében Petőfi Sándor életét és munkásságát ismertük meg részletesebben a fővárosi Petőfi Irodalmi Múzeumban. Ezt séta követte a Váci utcán majd Budakeszire visszatérve megismerkedtünk a gimnázium diákjaival.

Második nap nagy részét a természetben töltöttük. Elmentünk a Makkosmária zarándokhelyre, a Normafához, a János-hegyi Erzsébet kilátóhoz. A délutáni táncházban a Herceg Tánccsoport tanított sváb táncot. Ez után a merészebbek még egy barlangászást is bevállaltak.

Harmadik nap ellátogattunk az Iparművészeti Múzeumba, a Terror Házába és a Budapesti Történeti Múzeumba ahol a főváros 1000 éves történetét ismertük meg. Ezt a napot közös énekléssel zártuk a gimnáziumban.

Negyedik nap Budapesten sétálgattunk. Elmentünk a Citadellára, a Hősök terére, a városligeti Vajdahunyadvárhoz. Kívülről megcsodálhattuk a Parlament, a Nemzeti Színház és a Szépművészeti Múzeum épületét.

Délután sportrendezvények voltak az iskolában: futball, asztalitenisz, röplabda.

A vacsorát az iskola diákjai és tanárai készítették el amit együtt el is fogyasztottunk az iskola ebédlőjében.

Ez a Magyarországon eltöltött négy, illetve az utazásara szánt két nap jó alkalom volt arra, hogy megismerjük Budapestet és környékét földrajzi, történelmi, és irodalmi szempontból, új barátokra tegyünk szert, osztályközösségünk jobban összerázódjon.

Mindezért köszönettel tartozunk a Nagy Sándor József Gimnázium tanárainak és diákjainak a meghívásért, kíséretért, kalauzolásért és a barátságos fogadtatásért, mi is sok szeretettel várjuk májusban ide, Kézdivásárhelyre!

Kísérőink voltak: Fülöp László, Zsidó Annamária és Czipa Loránd-Szabolcs a Bod Péter Tanítóképző tanárai.